Help & Service.

Welkom op onze help en service pagina. Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen over Qii en de MyQii app. Mocht je vraag er niet tussen staan neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Waar heb je hulp bij nodig?

Zoeken
Filter onze veel gestelde vragen op de volgende onderdelen:
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Algemeen
Open and close icon for support tickets

Hoe gaat Qii om met mijn gegevens?

Qii doet er alles aan om zorgvuldig met jouw gegevens om te gaan. Zo worden jouw persoonsgegevens alleen door bevoegde medewerkers van Qii ingezien op het moment dat jij daar een vraag over hebt. Ook kunnen medewerkers niet zomaar gegevens uit het systeem halen of aanpassen. We beveiligen jouw gegevens zo goed mogelijk door ze bijvoorbeeld te versleutelen bij opslag. Wil je meer weten over hoe wij omgaan met jouw gegevens bekijk dan onze privacy en veiligheid pagina.

Gegevens
Open and close icon for support tickets

Waarom ziet de organisatie met wie ik gegevens deel mijn gegevens niet?

Controleer in de MyQii app of de deelactie goed geplaatst is. Heb je iemand uitgenodigd die het proces nog niet afgerond heeft? Dan is je deelactie niet inzichtelijk voor de organisatie tot je huishouden compleet is.

Lijkt alles goed te gaan en kan de aanbieder je gegevens niet zien? Neem dan even contact met ons op. We kijken graag even mee om te zien wat er fout gaat.

Algemeen
Open and close icon for support tickets

Hoe download ik de MyQii app?

Je vindt de MyQii app in de Google Play Store of de Apple Appstore.

Heb je een Android telefoon? Zorg dan dat je Android versie 6.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je telefoon. Gebruik deze link om meteen naar de MyQii app in de Google Play Store te gaan.

Heb je een Apple telefoon? Zorg dan dat je iOS versie 11.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je telefoon. Gebruik deze link om meteen naar de MyQii app in de App Store te gaan.

Inloggen
Open and close icon for support tickets

Ik kan niet inloggen in de MyQii app, wat moet ik doen?

Inloggen in de MyQii app doe je met de pincode die je zelf gekozen hebt.

Ben je de pincode vergeten of kan je om een andere reden niet meer inloggen in de MyQii app? Je kan je account opnieuw koppelen aan de app. Hierbij stel je meteen een nieuwe pincode in.  

Het MyQii account en de MyQii app kunnen maar op één mobiel apparaat tegelijk gekoppeld zijn. Heb je het account bijvoorbeeld gekoppeld aan de app op een tablet maar wil je nu toegang met je mobiele telefoon?

Verwijder de app dan eerst van het apparaat welke je wilt ontkoppelen voor je het account opnieuw koppelt op je mobiele telefoon.

Kun je niet meer inloggen met je e-mailadres en telefoonnummer of ontvang je de inlogcode niet?

Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je verder.



Huishouden
Open and close icon for support tickets

Hoe kan ik deelnemen aan een huishouden als ik al een MyQii account heb?

Druk op de uitnodiging die je hebt ontvangen in je e-mail.

Kies dan voor ‘Ik heb al een MyQii account’. De volgende pagina geeft aan dat je een bericht naar Qii kan sturen via het onderwerp ‘Deelnemen aan huishouden’.

Bekijk goed welke informatie wordt gevraagd om jouw deelname af te ronden.

Zorg ervoor dat Qii sowieso het e-mailadres krijgt van de persoon aan wie je gekoppeld wil worden.

Voorbeeld:

afbeelding die laat zien hoe je het contact formulier moet invullen

Wij ontvangen je formulier en gaan meteen aan de slag met het koppelen van jullie MyQii accounts.

Om de deelname te accepteren ontvang je een e-mail. Klik op ‘Inloggen’ en log in jouw telefoonnummer en de sms-code die je ontvangt.

Eenmaal ingelogd krijg je de onderstaande melding.

Accepteer deze om de deelname aan het huishouden te accepteren.

De website stuurt je nu naar het overzicht van je MyQii account. Als het goed is vind je daar de nieuwe deelactie terug.

Jij en je medebewoner ontvangen ook allebei een mal met een bevestiging.

Inloggen
Open and close icon for support tickets

Hoe kan ik mijn pincode opnieuw instellen?

Ben je de pincode vergeten of kan je om een andere reden niet meer inloggen in de MyQii app? Je kan je account opnieuw koppelen aan de app. Hierbij stel je meteen een nieuwe pincode in.  

Het MyQii account en de MyQii app kunnen maar op één mobiel apparaat tegelijk gekoppeld zijn. Heb je het account bijvoorbeeld gekoppeld aan de app op een tablet maar wil je nu toegang met je mobiele telefoon?

Verwijder de app dan eerst van het apparaat welke je wilt ontkoppelen voor je het account opnieuw koppelt op je mobiele telefoon.

Kun je niet meer inloggen met je e-mailadres en telefoonnummer of ontvang je de inlogcode niet?

Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je verder.

Account
Open and close icon for support tickets

Hoe maak ik een MyQii account?

Op dit moment is het alleen mogelijk om een MyQii account te maken via een aangesloten aanbieder. Via de aangesloten aanbieder krijg je een activatiecode die je in de MyQii app kan invullen. Doorloop de stappen in de app. Daarna heb je een MyQii account aangemaakt en kan je een deelactie plaatsen.

Heb je een WoningNet of IDD account, voer dan de activatiecode uit dit account in. Reageer je op een woning via een advertentie, gebruik dan de link bij de advertentie.

Weet je niet hoe je jouw MyQii account moet aanmaken? Neem dan contact met ons op.

Wijzigen
Open and close icon for support tickets

Waar kan ik mijn e-mailadres of telefoonnummer aanpassen?

Je kan je e-mailadres en telefoonnummer wijzigen in de MyQii app. Log in met je pincode en ga naar ‘Account’. Klik op ‘Aanpassen’ om je e-mailadres of telefoonnummer te wijzigen. Klik op ‘Opslaan’ om op te slaan. Je e-mailadres en/of telefoonnummer zijn direct aangepast.

Verwijderen
Open and close icon for support tickets

Hoe verwijder ik mijn MyQii account?

Wil je jouw MyQii verwijderen? In de MyQii app klik je bij ‘Account’ onderaan de pagina op ‘Account verwijderen’. Let op, je eerder geplaatste deelacties worden daarmee ook verwijderd.

Updaten
Open and close icon for support tickets

Hoe kan ik mijn MyQii account updaten?

Wanneer er in je MyQii account te oude gegevens staan, krijg je tijdens het delen van je gegevens automatisch de vraag of je jouw gegevens wil updaten.

Wil je van tevoren je MyQii account updaten omdat er bijvoorbeeld iets veranderd is aan je inkomenssituatie? Dat kan via de MyQii app op de accountpagina. Onder het kopje ‘Geldigheid’ kan je op ‘Updaten’ klikken om het updateproces te starten.

Wijzigen
Open and close icon for support tickets

Hoe kan ik de gegevens in mijn MyQii account wijzigen?

De gegevens in je MyQii account die zijn opgehaald bij de overheidsbronnen of de bank kunnen niet worden gewijzigd. Persoonsgegevens kunnen veranderen omdat je bijvoorbeeld getrouwd bent of een nieuwe baan hebt. Zodra deze wijziging te zien is bij de desbetreffende overheidsbron kan je jouw MyQii account updaten. Na het updaten vind je deze gegevens terug in je MyQii account.

Verwijderen
Open and close icon for support tickets

Wat gebeurt er met mijn gegevens wanneer ik mijn MyQii account verwijder?

Wanneer je via de MyQii app op de verwijderknop klikt, worden alle deelacties en ook alle gegevens in je MyQii account verwijderd. Je kan altijd opnieuw je MyQii account maken. We kunnen helaas geen verwijderde MyQii accounts terughalen.

Algemeen
Open and close icon for support tickets

Waarom is de MyQii app niet beschikbaar?

De MyQii app is afhankelijk van de beschikbaarheid van de overheidsbronnen en DigiD. Wanneer er een storing of onderhoud is bij MijnOverheid, Belastingdienst of het UWV, is de MyQii app niet beschikbaar.  

We plaatsen dan een melding op de Qii website zodat je weet dat de MyQii app tijdelijk niet beschikbaar is. Houd de Qii website in te gaten om te zien wanneer de MyQii app weer beschikbaar is.

Deelactie
Open and close icon for support tickets

Wat is een deelactie?

Zodra je toestemming hebt gegeven om je gegevens te delen met een organisatie spreken we van een deelactie. Met deze toestemming kan de organisatie jouw gegevens inzien. Je kan verschillende deelacties hebben met verschillende organisaties. Zodra de deelactie is verlopen wordt deze automatisch ingetrokken.

Deelactie
Open and close icon for support tickets

Hoe kan ik mijn deelacties zien?

In de MyQii app zie je een overzicht van je deelacties. Actieve deelacties zijn geplaatst en zichtbaar voor de organisatie met wie je de gegevens hebt gedeeld.

Deelacties in afwachting hebben nog een openstaande actie. Deze actie is altijd iets wat jij of jouw medebewoner moet doen. De deelactie wordt pas zichtbaar voor de organisatie nadat de actie is voltooid.

Deelacties in archief zijn deelacties die verlopen of ingetrokken zijn. Je kan zelf een deelactie intrekken door op een actieve deelactie te klikken. Onderaan de pagina zie je de optie ‘Deelactie stoppen’.

Inloggen
Open and close icon for support tickets

Waarom krijg ik een melding over het activeren of accepteren van voorwaarden bij MijnOverheid?

Organisaties die gebruik maken van MijnOverheid of de berichtenbox van MijnOverheid, moeten eerst geaccepteerd worden voordat je kan inloggen bij MijnOverheid.    

Kom je tijdens het maken van je MyQii account dus een melding tegen over het activeren of accepteren van voorwaarden bij MijnOverheid, dan moet je een organisatie eerst toestemming geven. De MyQii app kan je hier automatisch naar doorsturen zodat je meteen verder kan met het aanmaken van je account.

Lukt het niet om via de MyQii app naar de berichten box van MijnOverheid te gaan? Log dan in op de website van MijnOverheid om de openstaande actie uit te voeren. Daarna kan je weer verder met de MyQii app.

Inloggen
Open and close icon for support tickets

Waarom ontvang ik geen sms van UWV of de Belastingdienst tijdens het inloggen?

De Belastingdienst en het UWV maken gebruik van inloggen met sms-controle. Deze kan je activeren in je DigiD account via de website van DigiD. Zorg dat de controle geactiveerd is en je telefoonnummer klopt zodat je de sms-code kan ontvangen.

Account
Open and close icon for support tickets

Wat gebeurt er met mijn gegevens als er een foutmelding of storing is tijdens het aanmaken van mijn MyQii account?

De MyQii app slaat geen gegevens op tijdens het maken van je MyQii account. Als de storing of fout ontstaat tijdens het maken van je MyQii account moet je opnieuw beginnen. Dat is vervelend, maar wel in jouw voordeel. We willen namelijk niet onnodig jouw gegevens bewaren.

MyQii slaat pas persoonsgegevens op wanneer je de hele app hebt doorlopen en hier toestemming voor hebt gegeven.

Gegevens
Open and close icon for support tickets

Kan ik eigen vermogen invullen in de MyQii app?

Bij het maken van je MyQii account kan je een bedrag invullen bij eigen vermogen. Hou er rekening mee dat de organisatie waarmee je jouw gegevens deelt, om een bewijslast van het vermogen kan vragen.

Gegevens
Open and close icon for support tickets

Naar welke gegevens kijkt de organisatie met wie ik mijn gegevens deel?

Dit is afhankelijk van de organisatie waarmee je jouw gegevens deelt. Vraag dit dus na bij de organisatie.

Inkomen
Open and close icon for support tickets

Kan ik het totale inkomen van mijn huishouden inzien?

Vanwege de privacy van de andere personen met wie je gegevens deelt, kan je alleen je eigen gegevens inzien. De organisatie ziet wel de gegevens van alle personen in een huishouden.

Inkomen
Open and close icon for support tickets

Hoe kan ik het inkomen als ondernemer/ZZP'er aanpassen?

De organisatie waarmee je jouw MyQii account deelt, kan aanvullende documenten opvragen om het meest recente inkomen in MyQii te zetten. Neem hiervoor dus contact op met de organisatie.

Inkomen
Open and close icon for support tickets

Wat is UWV inkomen?

Het UWV inkomen is het inkomen dat opgehaald is bij het UWV. Dit is je SV-loon. Het SV-loon staat voor sociale verzekeringsloon, dus het loonbedrag voor aftrek van verschillende kostenposten. Het bedrag kan op je loonstrook een andere naam hebben dan SV-loon, zoals bijvoorbeeld SVW-loon, heffingsloon, loon LB/HB.

Huishouden
Open and close icon for support tickets

Waarom kan ik niemand uitnodigen voor een deelactie?

Alleen de hoofdbewoner van een huishouden kan personen uitnodigen voor het huishouden. Zie je de uitnodig knop niet in de MyQii app? Dan ben je waarschijnlijk medebewoner. Vraag jouw hoofdbewoner om een nieuw persoon toe te voegen.  

Heb je nog geen actieve deelactie? Dan zie je de optie om een persoon toe te voegen niet in de MyQii app. Neem in dat geval contact op met Qii, dan helpen we je verder.

Huishouden
Open and close icon for support tickets

Hoe trek ik de uitnodiging van een medebewoner in?

Een openstaande uitnodiging verwijder je door in te loggen in de MyQii app. Klik op ‘in afwachting’. Klik vervolgens op de deelactie. Je ziet nu een scherm met een link. Hieronder zie je staan: uitnodiging verwijderen. Klik erop, klik op verwijderen. Je hebt nu de openstaande uitnodiging verwijderd. Deze deelactie zal nu geplaatst worden met alleen de gegevens van de personen die al een MyQii account hebben gemaakt en aan je huishouden zijn gekoppeld.

Huishouden
Open and close icon for support tickets

Hoe kan ik de gegevens van mijn medebewoner zien?

MyQii is een persoonlijk account. Je kan niet de gegevens van je partner inzien. Je kan wel op een actieve deelactie klikken om te zien of je medebewoner goed gekoppeld is aan deze deelactie. Je ziet dan de naam van je medebewoner onderaan de pagina.

Documenten
Open and close icon for support tickets

Ik heb een verkeerd document geüpload, wat moet ik doen?

Bij Qii kunnen we jouw document niet inzien. Als je het verkeerde document hebt geüpload kan je het beste contact opnemen met de organisatie die het document heeft ontvangen. Zij kunnen jou verder helpen.

Documenten
Open and close icon for support tickets

Hoe kan ik documenten toevoegen?

Sommige organisaties vragen via Qii documenten van je op. Je ontvangt van ons een e-mail met een link waar je de benodigde documenten veilig kan uploaden. Deze worden dan toegevoegd aan jouw MyQii account en de organisatie kan de documenten zien. Bij Qii kunnen we het document niet zien.

Algemeen
Open and close icon for support tickets

Heb je een e-mail van ons niet ontvangen?

Als je een e-mail van ons niet hebt ontvangen, kan je contact met ons opnemen. Wij sturen de e-mail dan opnieuw naar je toe.

Deelactie
Open and close icon for support tickets

Kan ik een deelactie verlengen?

In de MyQii app zie je precies tot wanneer een deelactie geldig is. Het is niet mogelijk om een deelactie te verlengen.

Wanneer je deelactie verloopt, kan je jouw MyQii account updaten en een nieuwe deelactie starten. Je hebt hier altijd een activatiecode voor nodig die je kan ophalen bij de organisatie met wie je gegevens wil delen. De organisatie waarmee je gegevens deelt kan dan je gegevens weer inzien.

Algemeen
Open and close icon for support tickets

Hoe lang is mijn MyQii account geldig?

De gegevens in je MyQii en je deelactie zijn voor een bepaalde tijd geldig. Hoelang ze geldig zijn hangt af van de organisatie met wie jij de gegevens deelt. In de MyQii app zie je de afloopdatum van iedere deelactie.

Account
Open and close icon for support tickets

Kan ik hulp krijgen bij het aanmaken van een MyQii account?

Omdat je zelf gaat inloggen met je DigiD account, kan je alleen zelf je MyQii account maken. We kunnen je daar natuurlijk wel bij helpen. Neem contact op zodat één van onze medewerkers je kan helpen

Algemeen
Open and close icon for support tickets

Heb je opmerkingen of klachten?

Bij Qii leren we graag van onze gebruikers. Ben je ergens niet tevreden over of heb je iets op te merken aan de MyQii app of de service? Dan horen wij dat graag! Neem contact op met ons via het contactformulier, dan nemen we je klacht of opmerking in behandeling.

Algemeen
Open and close icon for support tickets

Waarom kan ik de MyQii app niet vinden of downloaden?

De MyQii app is alleen beschikbaar voor gebruikers met een Nederlands App Store of Play Store account. Dit kan je wijzigen in de instellingen van de App Store of Play Store.  

Heb je een Android telefoon? Zorg dan dat je Android versie 6.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je smartphone.  

Heb je een Apple telefoon? Zorg dan dat je iOS versie 11.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je smartphone.

Gegevens
Open and close icon for support tickets

Hoe werkt het ophalen van de bankgegevens?

Een aantal organisaties hebben je bankgegevens nodig. Je wordt in de MyQii app gevraagd om je bank gegevens op te halen bij jouw bank en deze op te slaan in je MyQii account. Dit doen we in samenwerking met onze partner Connectly.

Alle transacties van de afgelopen 12 maanden worden eenmalig opgehaald. Deze worden gefilterd op de categorieën salaris, uitkering, pensioen en aanvullend pensioen. Alle transacties die niet onder deze categorieën vallen, worden direct verwijderd.

Voordat je akkoord gaat met het delen van je MyQii, kan je zien welke gegevens je precies gaat delen.

Gegevens
Open and close icon for support tickets

Hoe komen mijn gegevens in MyQii?

Met de MyQii app log je zelf in met je DigiD inloggegevens bij de overheidsbronnen of met je bankaccount bij de bank om de vereiste informatie te verzamelen. Deze worden daarna opgeslagen in jouw MyQii account.

Algemeen
Open and close icon for support tickets

Kan ik de DigiD app gebruiken in de MyQii app?

Nee het is niet mogelijk om de DigiD app te gebruiken in de MyQii app. Je kan via de MyQii app alleen inloggen met je DigiD gebruikersnaam en wachtwoord.

Account
Open and close icon for support tickets

Wat heb ik nodig om een MyQii account aan te maken?

Met de MyQii app log je in bij de vereiste overheidsbronnen met je DigiD account. Zorg dus dat je jouw DigiD account geactiveerd hebt en je inloggegevens bij de hand hebt.

Als het niet lukt om verbinding te maken met de overheidsbronnen, kan het zijn dat je de MijnOverheid omgeving nog moet activeren. Dit doe je via de website van MijnOverheid.

Voor het inloggen bij de Belastingdienst en het UWV moet de sms-controle geactiveerd zijn, dit kan je aanpassen in jouw DigiD account. Je komt hier via de website van DigiD.

Account
Open and close icon for support tickets

Kan ik een MyQii account aanmaken zonder DigiD account?

Om gebruik te maken van de MyQii app heb je een DigiD account nodig.

Ben je de inloggegevens vergeten of heb je geen DigiD account? Dan kan je geen MyQii account aanmaken. Vraag de DigiD gegevens (opnieuw) aan via de website van DigiD of vraag de organisatie waarmee je een deelactie wilt starten of er een andere manier is om jouw gegevens te delen.

Gegevens
Open and close icon for support tickets

Wie kan mijn gegevens bekijken?

De gegevens die je hebt verzameld in de MyQii app kunnen door jezelf, Qii en de organisatie waarmee jij de gegevens deelt bekeken worden. Bij Qii kijken wij alleen in jouw gegevens als dit nodig is om jou te helpen. De organisatie waarmee jij de gegevens deelt kunnen dit voor een bepaalde tijd inzien. Daarna wordt de deelactie gestopt.

Algemeen
Open and close icon for support tickets

Is MyQii veilig?

Wij zijn ISO gecertificeerd wat inhoudt dat wij altijd bezig zijn met de veiligheid en privacy van jouw gegevens. Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw (persoons)gegevens te beveiligen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Wil je meer weten over deze maatregelen? Lees er meer over op onze pagina privacy en veiligheid.

Algemeen
Open and close icon for support tickets

Wat is MyQii?

MyQii is een app waarmee jij veilig gegevens kan delen met organisaties. In de MyQii app maak jij een account aan met informatie uit de overheidsbronnen en/of de bank. Deze data komen in jouw profiel te staan. MyQii is een veilig alternatief om jouw persoonsgegevens te delen, zonder het uploaden van documenten

Inkomen
Open and close icon for support tickets

Hoe voeg ik het meest recente Belastingdienst inkomen toe aan mijn MyQii account?

Het inkomen van de Belastingdienst wordt pas getoond in je MyQii account wanneer jouw (voorlopige) aanslag verwerkt is. Voor 2022 kan het vanaf 01-07-2023 in je MyQii account getoond worden.

Inkomen
Open and close icon for support tickets

Hoe kan ik een inkomen toevoegen?

In je MyQii account staan twee soorten inkomens. Het inkomen opgehaald uit het UWV en het inkomen opgehaald uit de Belastingdienst. Informatie uit de bronnen kan je niet wijzigen. Je kan wel een inkomen toevoegen. Dit doe je door in te loggen via de email 'MyQii compleet’ of MyQii geüpdatet'. Klik op “Zelf inkomen opgeven”. Vul je bruto jaarinkomen in en upload een werkgeversverklaring en een recente (proforma) loonstrook. De organisatie met wie je jouw gegevens deelt, kan dan je nieuwe inkomen en je documenten inzien.

Ben je ondernemer, ZZP’er, ontvang je pensioen, AOW of een uitkering neem dan contact op met de organisatie met wie je gegevens deelt, zodat de juiste documenten opgevraagd kunnen worden.

Activatiecode
Open and close icon for support tickets

Hoe kom ik aan de activatiecode voor de MyQii app?

Wanneer je jouw MyQii account gaat aanmaken of updaten dan vraagt de MyQii app om een activatiecode. Je begint altijd door het proces van de aanbieder te volgen. Als je het proces volgt krijg je de activatiecode.  

Mocht de activatiecode niet werken dan kan je de activatiecode zelf vernieuwen.

Huishouden
Open and close icon for support tickets

Hoe nodig ik een medebewoner uit?

Log in met je pincode in de MyQii app. Klik op de deelactie waar je een medebewoner voor wil uitnodigen en klik onderaan op ‘+persoon toevoegen'.  Je krijgt nu een scherm waarin je de uitnodiging kan sturen naar je medebewoner. Deze persoon kan dan op dezelfde manier als jij een MyQii account aanmaken. Zodra dit is afgerond kunnen jullie gezamenlijk gegevens delen.

Huishouden
Open and close icon for support tickets

Hoe verwijder ik een medebewoner uit een deelactie?

Via de MyQii app kan je een bestaande medebewoner uit je huishouden verwijderen of een openstaande uitnodiging verwijderen.  

Een bestaande medebewoner verwijder je door in te loggen in de MyQii app en op de deelactie te klikken. Onderaan zie je de naam van je medebewoner staan. Klik op het prullenbakje achter de naam om de medebewoner te verwijderen. Dit doe je voor alle deelacties waarin je de medebewoner wil verwijderen.

help icon links to contact form

Hulp nodig?

Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of via onze hulplijn.

Ons serviceteam helpt je graag verder!

Contact
Open and close icon for support tickets